Trabant 800 RS
2009.03.27. 23:00

A B-csoportos rallyautók egyik utolsó képviselõje a legendás Trabant.
A B-csoportos rallyautók egyik utolsó képviselõje a legendás Trabant. Az idei Hunsrück-Historik Rallye-n riporterünk Guido Neumann-nak alkalma volt egy eredeti gyári Trabant 800 RS-t az "anyósülésrõl" kiprobálni.
Ötéves rallymásodpilótai karrierem alatt sokmindent átéltem, de olyat, mint az idei Hunsrück-Historik Rallye-n a Trabant 800 RS-el még soha.
Ennek a Trabantnak a kormányváltón kivûl szinte semmi köze nincs a széria 601-eshez. Mint ahogy már az elnevezésbõl rájöhettünk, a hengerûrtartalmat 600-ról 800cm3 emelték. Ehhez jön még egy 5 sebességes váltómû. Egy motorkerékpár-porlasztóval és más tuning titkokkal szép 65 lóerõt kapunk. Ha a 620kg-os önsúlyt összehasonlitjuk a teljesitménnyel, akkor egy olyan súly/teljesitmény arányt kapunk, amelyrõl más versenygépe csak álmodhatnak.
Ennek a példánynyk, amit Patrick Hünniger vezet, dicsõ életútja volt. Egy pár tény: gyõzelemek az NDK-Bajnokságon, sok európai világbajnokságon is indult és csoportgyõzelmeket is aratott Finn- és Görögországban.
De most térjünk át a valószinûleg utolsó nemzetközi bevetésére. Kiadós elökészületek után már semmi sem állhatott a nevezés utjában. Igy hát beköthetjük magunkat és indulás.
A kétütemû gombnyomásra indul. Egy tompa berregés, egyáltalán nem Trabi-szerû hang hatol a fülembe. Ezzel egyidõben kék füst terjeng a kocsi belsejébe. Hát persze, hisz a kipufogó a baloldali ajtónál ér véget, nem a kocsi végénél. 5km után végre bemelegedett a motor és Patrick tövig nyomja a gázpedált. Hihetetlen: Ehhez fogható gyorsulása még a tréningautonknak, egy 75 lovas Nissan Sunny-nak sincs. A rövid váltóutak minden kanyarból gyors kijövést biztositanak. A motor ereje olyan erõsen bontakozik ki, hogy a kerekek még 3. fokozatban is eredmény nélkül probálnak tapadást keresni az úton.
Na és persze a hosszú egyens szakaszokon 165km/h-s végsebességel.
|